donderdag 26 januari 2017

Sweet Mama

Het is 21u. Terwijl de 2 oudste kindjes met koorts in bed liggen, herleeft Bores beneden. Hij klimt zijn stoel op, geeft een kleine show, en kruipt er weer af. Zeker 10 keer na elkaar. Daarna bouwt hij een glijbaan met mijn Iphone, waarlangs hij playmobil-hoedjes naar beneden laat glijden. Hij laat zich uit de zetel zakken en verdwijnt in de keuken.
Even later loopt hij door het huis met een ongeziene snelheid. Hij wordt achtervolgd door de oplader van mijn laptop, die met een klein draadje aan zijn broek blijft hangen. Hilariteit alom, en ook een beetje spanning, want dat ding loopt even snel als hij, hoe hard hij ook zijn best doet.

Ik ben moe, want hoewel ik vandaag een hele leuke dag had (ik deed een fotoshoot met Bores, daarover later meer! :-) ), heb ik 2.30u file te verwerken.
Dat na een nacht vol kots, hoest en pipi-naast-de-luier.

Ik vraag me af of die vermoeidheid ooit zal beteren. Want ook na een ‘goeie nacht’ (jeweetwel, die waar je slechts 2 keer je bed uit moest), is het toch krabben om de nodige energie voor de dag bijeen te sprokkelen. Soms vraag ik me af hoe andere moeders de boel draaiende houden. Ik bedank prompt het ontstaan van Collect & Go, de reden waarom hier vers eten in huis is.

En dan herinner ik me een mailtje van een jonge mama genaamd Fanny, die trots haar concept voor me uit de doeken doet. Na de geboorte van haar kleine Manon groeide het idee de dagelijkse routine van jonge mama’s aangenamer en eenvoudiger te maken. Ze lanceerde Sweet mama: toekomstige en jonge mama’s ontvangen elke drie maanden een box gevuld met biologische verzorgingsproducten en ecologisch speelgoed. De inhoud van iedere box is aangepast aan hun zwangerschapsfase of de leeftijd van hun baby.
‘Schitterend’, dacht ik toen ik dat las, ‘mama, biologisch, ecologisch, verzorgingsproduct en speelgoed in één zin. Thuis afgeleverd, zonder met 3 kinderen te moeten gaan shoppen.’
Bovendien vind ik het zo dapper dat een jonge vrouw hier voluit voor durft te gaan, dat ik met plezier wat reclame maak. :-)

Meer nog! Ik koppel er meteen een wedstrijdje aan! (Hoeraaaa!)
Heb je zin om binnenkort zo’n Sweet Mama box thuis te ontvangen? Laat dan vooral een berichtje na. (dat kan op Facebook, blogspot of instagram). Ik hoor graag wat jouw klein plezier is aan mama worden/zijn, en hoe oud jouw kindje is (of wanneer het wordt verwacht).
De Sweet mama boxen richten zich op kindjes tot 18 maanden, dus sorry mama’s met oudere kindjes, deze is voor de Newbies onder ons. ;-)
De wedstrijd loopt af op 2 februari. (www.sweet-mama-box.com)

Tijdens dit schrijven doet Bores de 100e verwoede poging zijn vinger in mijn neus te steken, om dan alsnog af te sluiten met een geweldige kus. Het is te zeggen: een vettige lik dwars over mijn gezicht.
Heerlijk toch, moeder zijn!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten