vrijdag 1 april 2016

Ode aan het fluohesje

fluo cape hesje hartjes hart pimpen diy veiligheid safety jacket

Elke morgen, elke middag en elke avond doen wij ons wandelingetje naar school. Het is niet ver, dus dat doen we met plezier te voet!
Ik was dan ook erg blij met het initiatief de fluohesjes te verplichten op school. De helft van onze wandeling gebeurt - wegens het ontbreken van een voetpad - op straat. En in de vroege winteruren kan het nogal donker zijn buiten. (Hoera voor de langere dagen en het vroegere licht 's ochtends!)
Hoe dan ook, donker of niet: je bent véél beter gezien met een fluohesje!

Toen ik zelf nog geen rijbewijs had stond ik er weinig bij stil, bij die veiligheid. Het leek eerder een opgelegd kwaad van zij die geen gevoel voor stijl hebben.
Maar toen ik voor het eerst zélf achter het stuur moest gaan zitten, kon ik er ineens het nut van inzien.
Dus ik scandeer: hoera voor fluo!

Alleen: kan het niet een beetje toffer? Een beetje speelser en vrolijker?
Norah - onze kleine designer - in een bouwvakkersoutfit stoppen, dat wordt slechts met matig enthousiasme onthaald. Bovendien was dat kleuterhesje net niet groot genoeg om een winterjas onder te krijgen. Een groter exemplaar daarentegen, kwam tot aan haar knieën.

Dus beslisten wij in onderling overleg, de meisjes onder elkaar, om zélf een fluohesje te maken.
Norah's voorwaarden:
  • strikjes
  • hartjes
Mijn voorwaarden:
  • fluo en reflectoren
  • speels en vrolijk
  • te dragen over dikke winterjassen én dunnen zomerbloesjes
Het zou een fluo-cape worden. En we zijn er blij mee! :-)

fluo cape hesje hartjes hart pimpen diy veiligheid safety jacket



fluo cape hesje hartjes hart pimpen diy veiligheid safety jacket



Een cape maken op zich is poepsimpel. Dit patroon maakte ik zelf, maar op pinterest staat het vol met leuke patronen.

De fluorescerende hartjes knipte ik uit een oud fluohesje. Zo'n stof kan je ook gewoon kopen, maar dat is heel erg duur voor een heel klein lapje.
Met vlisofix zette ik ze vast op de gele stof, en daarna stikte ik ze één voor één vast. Een heel werk!

fluo cape hesje hartjes hart pimpen diy veiligheid safety jacket
Veilig op de fiets
fluo cape hesje hartjes hart pimpen diy veiligheid safety jacket
Met deze vrolijke fluocape is Norah goed zichtbaar in het donker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten